Vi understøtter demokrati og sammenhængskraft med rod i det lokale
Med vores mediekoncern vil vi fastholde og udvikle de regionale og lokale mediers afgørende rolle for demokrati og sammenhængskraft i lokalområderne. Det er vores mission. Og det, der driver os hver eneste dag.
Mere end bare et mediehus
JFM er et mediefællesskab. Vi er Danmarks næststørste private mediekoncern og dækker hele landet. Vi udgiver i alt 15 dagblade med 0ver 550.000 læsere hver uge og 41 ugeaviser med knap 1 million læsere. Avisen Danmark er et af landets mest læste dagblade med 400.000 læsere hver uge. Dertil regionale og lokale nyhedssites med ca. 1,5 mio. ugentlige brugere. Den nationale Radio4 – med JFM som hovedejer – når 224.000 ugentlige lyttere. Foruden Radio4 har koncernen fire kommercielle radiostationer med knap 700.000 ugentlige lyttere.
Vi når 2,7 millioner kontakter hver uge, vi har en omsætning på ca. 2 mia. kr. årligt, og vi beskæftiger ca. 1700 medarbejdere, fordelt over hele landet. JFM er medejer af det største danske distributionsselskab dao og har derudover egne distributionsselskaber. JFM ejer to rotationstrykkerier. Datterselskabet, kommunikationsbureauet STEP er blandt Danmarks største. Dertil drives digitale aktiviteter som Gul&Gratis, deal.dk, Sweetdeal.dk og SPOTdeal.
Ambitiøse sammen
JFM står på et stærkt fundament, og det skal vi bruge som springbræt for at ruste os til fremtiden. Vores 2025-strategi har vi kaldt “Ambitiøse sammen”, for vi flytter os i fællesskab. Strategien er vores plan for, hvordan vi i fællesskab skal flytte os fremad på vores mission om demokrati og sammenhængskraft. Målet er at forløse koncernens iboende potentiale, så vi står som en endnu mere betydningsfuld samfundsaktør i 2025.
Vi tager ansvar for vores samfund
Samfundsansvar er et væsentligt element i JFMs kerneopgave om at sikre demokrati og sammenhængskraft i lokalområderne. Vi ønsker at drive en så bæredygtig virksomhed som muligt, og derfor arbejder vi hårdt for at sikre, at virksomhedens aktiviteter foregår på en ansvarlig måde. Vi kæmper hver dag for at blive bedre til at forholde os mere helhedsorienteret og proaktivt til bæredygtighed, diversitet, etik og social ansvarlighed.
Fælles udgivererklæring
Tirsdag d. 19. september 2023 blev dagen, hvor samtlige chefredaktører i JFM underskrev en fælles udgivererklæring på Rødding Højskole.
Det var ikke uden omtanke, at underskrifterne skulle falde på netop verdens ældste højskole, da højskoler har det til fælles med JFM, at de virker for demokrati og oplysning.
Baggrunden for, at vi nu får en fælles udgivererklæring, er en understregning af vores mediers totale redaktionelle frihed og uafhængighed, og at vi skal huske, at det både er et stort privilegium og et stort ansvar. Udgivererklæringen tillægger redaktionen den fulde kompetence til at træffe afgørelser i redaktionelle anliggender, og er en fælles erklæring om, at vi gennem kvalitetsjournalistik, som er konstruktiv, kritisk, fair, oplysende og debatskabende virker for demokrati og sammenhængskraft i hele Danmark med tydelig rod i det lokale.
Gennem dette fremmer vi borgernes lyst og evne til at deltage i demokratiet på så oplyst et grundlag som muligt.
Journalistikken, vi bedriver, stræber efter at give borgerne den bedst opnåelige version af sandheden. Vores medier ser sig selv som medspillere i deres lokalsamfund med et klart ønske om at gøre lokalsamfundet til et bedre sted at leve. Det sker gennem engageret og troværdig journalistik. Såvel kritiske som positive historier dækkes.
Læs et eksempel på en udgivererklæring her.
Mød direktionen
Direktionen hos JFM udgøres af erfarne mediefolk med koncernchef Jesper Rosener i spidsen. Tilsammen repræsenterer direktionen mange års erfaring i forskellige dele af den danske mediebranche – og både hver for sig og tilsammen er de garanter for, at JFM hele tiden er i bevægelse. Fremad.
Et mediefællesskab fuld af muligheder
Om du er virksomhedsejer, privatperson, på udkig efter det næste spændende job eller du bare gerne vil vide mere om koncernen, så kan du læse meget mere her.