Dorthe Bjerregaard-Knudsen indtræder i Den Fynske Bladfond og udpeges til JFM’s bestyrelse 

Den Fynske Bladfond har besluttet at udpege Dorthe Bjerregaard-Knudsen til at indtræde i fondens tilknyttede bestyrelser, herunder JFM’s bestyrelse til sommer 

Bestyrelsesformand i Den Fynske Bladfond, Espen Egil Hansen, er meget tilfreds med, at Dorthe Bjerregaard-Knudsen har sagt ja til posterne og understreger, at det er en af Mediedanmarks absolutte sværvægtere, der træder ind i fondens forskellige bestyrelser. 

“Vores lokalmedier er i stærk udvikling og står samtidig over for en række udfordringer. For at sikre lokaljournalistikken er det afgørende, at vi i de kommende år lykkes med den digitale transformation. Vi skal sikre finansieringen af journalistikken og finde vores plads i et konstant skiftende mediemarked. Dorthe Bjerregaard-Knudsen har kompetencerne, erfaringen og de dokumenterede resultater, der vil være en stor styrke i vores strategiske arbejde. Vi ser meget frem til at arbejde sammen med hende,” siger Espen Egil Hansen. 

Ikke brug for betænkningstid 

“Jeg ser frem til at indtræde i såvel Den Fynske Bladfonds bestyrelse som i fondens tilknyttede bestyrelser, herunder JFM til sommer. Vi skal værne om vores kilder til troværdig oplysning, og her spiller JFM en afgørende rolle med sit kernefokus på regionale og lokale medier og deres betydning for demokrati og sammenhængskraft i lokalsamfundene. Jeg ser frem til at bringe min mangeårige erfaring med mediedrift og digital transformation i spil for at udvikle nye, bæredygtige forretningsmodeller. Der var ikke brug for megen betænkningstid, da Per Westergård og Espen Egil Hansen rakte ud til mig i forbindelse med generationsskiftet i Den Fynske Bladfond,” siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen. 

En stor kapacitet 

Dorthe Bjerregaard-Knudsen har 10 års erfaring som COO/EVP fra koncerndirektionen i JP/Politikens Hus, hvor digital transformation af medievirksomheden har været en kerneopgave. Derudover har hun blandt andet haft ansvaret for distributionsaktiviteterne, herunder Dao, som JFM ejer sammen med JP/Politikens Hus og Berlingske Media. Før det arbejdede Dorthe 12 år i mediebureaubranchen og har dermed indgående kendskab til kundesiden i annonceforretningen. Tidligere i år blev Dorthe valgt til bestyrelsen i den norske mediekoncern NHST. 

 Fakta: 

Den Fynske Bladfond er gennem Fynske Medier medejer af JFM P/S, Danmarks næststørste private mediekoncern, som er i kontakt med op mod tre mio. danskere hver uge. 

jfm.dk 

Den Fynske Bladfond ejer Fyens Stiftstidende, og A/S Svendborg Avis ejer Fyns Amts Avis. De to selskaber danner sammen Fynske Medier, der dækker hele Fyn. Den Fynske Bladfond har ud over ved et engageret ejerskab at udvikle de blade, Bladfonden omfatter, til opgave af uddele midler bl.a. til fremme af publicisme og til støtte for den digitale udvikling af fremtidens medier. 

denfynskebladfond.dk 

Del nyhedsartiklen på dine sociale medier

Nyheder fra JFM

Her kan du finde flere spændende nyheder fra koncernen.

Inden længe sker der noget gult i Danmark

Verdens største cykelløb skydes i gang i cykelbyen over dem alle. 176 verdensklasse ryttere starter årets Tour de France i København den 1. juli 2022.

Støjberg og Vanopslagh i nyt, hamrende blåt debatprogram

I nyt samarbejde mellem Radio4 og Avisen Danmark sætter to af landets mest markante borgerlige profiler de blå værdier helt på spidsen.

JFM opruster med mere live sport

Basketball, volleyball, fodbold, boksning – og nu speedway. Jysk Fynske Medier fortsætter med at bygge mere livesport ind i sine abonnementsprodukter med en aftale med Spring Media og den danske speedwayliga.

Fynsk trio vinder folkets journalistpris

Fyens Stiftstidende har sammen med Fyns Amts Avis og TV2 Fyn fået “Folkets Journalistpris”. Medierne får prisen for at invitere til valgfolkefester i alle ti kommuner på Fyn op til efterårets kommunalvalg.

Helsingør Dagblad får ny chefredaktør

Josephine Vedel, 37, sætter sig 1. september i chefredaktørstolen på Helsingør Dagblad og overtager efter Peter Hagmund-Hansen.

JFM opkøber dansk radio reklame

JFM overtog den 1. september Dansk Radio Reklame. Dansk Radio Reklame sælger nationale radiokampagner for en række lokale radiostationer.

Nu er vi JFM

Vi har den seneste tid været igennem en brandingproces, for vi synes ikke længere at vores navn, Jysk Fynske Medier, var fuldt dækkende for, hvem vi er.

JFM offentliggør publicistisk regnskab for 2022

JFM offentliggør sammen med årsrapporten sit publicistiske regnskab, der sætter tal og ord på den mission, koncernens medier er sat i verden for at løse.

Frie medier er demokratiets og sammenhængskraftens forudsætning. Det er det, vi er her for.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.