“Vi vil gerne give vores abonnenter noget mere indhold. Vi har tydelige indikationer fra vores brugere om, at de ser livesport som en værdifuld forlængelse af vores nyhedsprodukter, og derfor er vi meget tilfredse med, at vi sammen med Spring Media kan tilbyde vores abonnenter ræs fra speedway-ligaens premiere 20. april til semifinaler og finaler i efteråret”, siger Jørn Broch, digital chefredaktør, Jysk Fynske Medier.

Jysk Fynske Medier indgik for et par måneder siden en distributionsaftale med Sport Live, så den danske sportskanals programmer nu sendes ud via Jysk Fynske Mediers mange lokale og regionale medier.

Med inspiration fra medier i Norge, Sverige og Tyskland ser digital chefredaktør Jørn Broch det som en mulighed for at sætte yderligere skub på den digitale transformation, som mediekoncernen er i færd med.

“Vi er overbeviste om, at vi kan flytte abonnementsforretning med sport. Derfor er det et strategisk indsatsområde for os at styrke vores videotilbud på vores nyhedssites, både med mere traditionel nyhedsformidling, men især med mere sport”, siger Jørn Broch.

Jysk Fynske Medier lavede sidste år en test af netop speedwaysporten på især dagbladet JydskeVestkysten i samarbejde med Esbjerg Motor Sport, da man sendte et løb fra Granly Speedway Arena i Esbjerg.

“Vi oplevede en for os meget stor interesse fra både abonnenter og ikke mindst brugere, der blev abonnenter i den forbindelse. Derfor glæder vi os meget over, at vi nu kan byde på ikke bare et løb men en hel sæson”, siger Jørn Broch.

Spring Media indgik i december en fireårig aftale med den danske Speedwayliga. Spring Media har siden 2017 arbejdet med at opbygge speedway-sporten i Polen, England, Sverige og Frankrig.

“Vi ser frem til samarbejdet med Jysk Fynske Medier. Det er vores ambition at løfte Speedwayligaens synlighed i mediebilledet og derigennem løfte speedwaysportens kommercielle værdi. Vi ser et stort potentiale i produktet”, siger Marcus Alm, head of operation at Spring Media.

 

Om Spring Media Group

Spring Media er en international sportsmediegruppe med hovedsæde i Stockholm. Spring Media er markedsledende inden for særligt tre forretningsområder: i) forvaltning af medierettigheder, ii) produktionsydelser iii) streamingtjenester.

Virksomhedsgruppen har rækker globalt fra sit hovedkontor i Sverige og regionale kontorer i Frankrig, Storbritannien, Letland, Mexico og Kasakhstan. Hvert år faciliterer Spring Media mere end 30.000 timers livesport direkte til brugeren gennem StayLive og til sit netværk af mere end 450 tv-stationer verden over. Spring Media består desuden af datterselskaberne StayLive (streamingtjenester), Sportacentrs (produktionsydelser) og Fanseat (digital sportskanal). Find mere information på: www.springmedia.se | www.springproductions.se

 

Om SpeedwayLigaen

SpeedwayLigaen er det officielle navn for den danske speedwayliga, som er det absolut højeste speedwayniveau i Danmark. Ligaen består af otte hold fra hele landet med kørere fra topnationer og ligaer fra hele verden. Sæsonen afsluttes med en semifinale og en finale som begge afvikles som fire holdrunder.

For mere info:

Jørn Broch, digital chefredaktør, Jysk Fynske Medier: jbr@jfmedier.dk, mobil: 20 60 45 51

Del nyhedsartiklen på dine sociale medier

Nyheder fra JFM

Her kan du finde flere spændende nyheder fra koncernen.

Inden længe sker der noget gult i Danmark

Verdens største cykelløb skydes i gang i cykelbyen over dem alle. 176 verdensklasse ryttere starter årets Tour de France i København den 1. juli 2022.

Støjberg og Vanopslagh i nyt, hamrende blåt debatprogram

I nyt samarbejde mellem Radio4 og Avisen Danmark sætter to af landets mest markante borgerlige profiler de blå værdier helt på spidsen.

JFM opruster med mere live sport

Basketball, volleyball, fodbold, boksning – og nu speedway. Jysk Fynske Medier fortsætter med at bygge mere livesport ind i sine abonnementsprodukter med en aftale med Spring Media og den danske speedwayliga.

Fynsk trio vinder folkets journalistpris

Fyens Stiftstidende har sammen med Fyns Amts Avis og TV2 Fyn fået “Folkets Journalistpris”. Medierne får prisen for at invitere til valgfolkefester i alle ti kommuner på Fyn op til efterårets kommunalvalg.

Helsingør Dagblad får ny chefredaktør

Josephine Vedel, 37, sætter sig 1. september i chefredaktørstolen på Helsingør Dagblad og overtager efter Peter Hagmund-Hansen.

JFM opkøber dansk radio reklame

JFM overtog den 1. september Dansk Radio Reklame. Dansk Radio Reklame sælger nationale radiokampagner for en række lokale radiostationer.

Nu er vi JFM

Vi har den seneste tid været igennem en brandingproces, for vi synes ikke længere at vores navn, Jysk Fynske Medier, var fuldt dækkende for, hvem vi er.

JFM offentliggør publicistisk regnskab for 2022

JFM offentliggør sammen med årsrapporten sit publicistiske regnskab, der sætter tal og ord på den mission, koncernens medier er sat i verden for at løse.

Frie medier er demokratiets og sammenhængskraftens forudsætning. Det er det, vi er her for.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.

Kontakt JFM – Vi er klar til at hjælpe dig!

Du kan skrive til os 24 timer i døgnet, og vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Tak!

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.